Jij moet je bek houden

“Jij moet je bek houden”. Dit is één van de meest gehoorde zinnen voor alle medewerkers van GGN die ik het afgelopen jaar mocht trainen. Zo vaak dat het bijna gewoon lijkt te zijn. Na 40 trainingen omgaan met weerstand, lastig én emotioneel gedrag zit mijn taak er voor dit jaar op. Trots en voldaan kijk ik terug op hoe ik medewerkers meer #zelfinzicht #zelfcontrole #zelfzorg heb mogen bijbrengen over dit belangrijke onderwerp. Met met hulp én inzichten uit dit wijze boek. Aanrader voor iedereen die met en voor mensen werkt!

Maar agressie training vraagt aandacht en onderhoud want het stopt niet. Ook niet nu we weer meer op afstand en online mogen werken én het lontje in de hele maatschappij kort is. Hoe pakken jullie dat aan in jullie organisatie? Spreken jullie over persoonlijke, professionele en organisatiegrenzen? Staan jullie regelmatig stil bij wat agressie doet met het werkplezier en de gezondheid van jou en je collega’s?

Conflicten zorgen voor stress en daar kun je letterlijk ziek van worden. Voor professionals bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs en in het bedrijfsleven wordt het effectief omgaan met conflicten steeds belangrijker. Hoe reageer je als iemand met geweld dreigt? Wat zeg je als een woedende cliënt jou de huid vol scheldt? Dit zijn exact de vragen waar we bij stil staan in onze trainingen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.